۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۷
کد مطلب : ۱۰۶۴۳

کسری اعتبار و واقعی نبودن تعرفه های پزشکی از جمله مشکلات بخش بهداشت و درمان است

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با توجه به افزایش هزینه ها در بیمارستانها و مراکز درمانی و واقعی نبودن تعرفه های پزشکی این بخش با کمبود بودجه و اعتبار مواجه است.
کسری اعتبار و واقعی نبودن تعرفه های پزشکی از جمله مشکلات بخش بهداشت و درمان است
به گزارش جهان بین نیوز، به نقل از  بام ایران خبر حمید رئیسی با اشاره به تقسیم اعتبارات به عمرانی و جاری مراکز درمانی گفت: اعتبارات جاری به دو بخش عمومی و اختصاصی تقسیم می شود بخش عمومی بخشی است که در قانون بودجه به تصویب می رسد و به بخش بهداشتی و درمانی اختصاص می یابد.

رئیسی افزود: درآمد عمومی برای پرداخت حقوق و بخشی هم فعالیتهای حوزه بهداشت و اورژانس و بودجه اختصاصی عمدتاً مربوط به بیمارستانها از قبیل دارو، آب، برق خرید لوازم و منسوجات و تجهیزات پزشکی هزینه می شود.

وی تصریح کرد: ما انتظار داریم تعرفه های درمانی براساس قیمت تمام شده و واقعی اعلام شوند تا مشکل کسری بودجه و اعتبارات در این زمینه حل شود.

رئیسی تاکید کرد: تاکنون با تمام توان تلاش خود را برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی در استان علی رغم رشد هزینه ها و کسری اعتبارات انجام داده ایم.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با انتقاد از عدم تخصیص اعتبارات گفت: با این وجود ۸۰ پروژه عمرانی در دست ساخت است از جمله فاز دوم بیمارستان کاشانی که ۶۰۰۰ متر به فضای بیمارستان اضافه می شود که تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رئیسی افزود: عمده فضاهای پشتیبانی و اداری و سالن اجتماعات ۳۰۰ نفره و قسمت های پاتولوژی، پاراکلینیک در فاز دوم در نظر گرفته شده به همراه تعبیه پارکینگ طبقاتی.

وی با اشاره به نقش مجمع خیرین سلامت در این خصوص گفت: سال گذشته ۳۰ مرکز بهداشت در استان توسط مجمع خیرین ساخته شد و ۱۵ پروژه دیگر با همکاری مجمع خیرین دانشگاه در حال ساخت است.

رئیسی از راه اندازی کلینیک ناباروری در استان در آینده ای نزدیک خبر داد و بیان داشت: بخش پیوند کلیه و کلینیک بیماری های خاص نیز راه اندازی می شود.

وی اظهار داشت: دستگاهها و تجهیزات پزشکی در استان از بهترین دستگاهها اند و ما در این زمینه مشکلی نداریم./
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۳۰:۱۱

16 Jan 2020